بسم الله الرحمن الرحيم

خانه » همایش » علوم انسانی » علوم اجتماعی، روانشناسی » سومین کنگره ملی روان شناسی ایران “مدیریت رفتارهای تهاجمی و تقویت امنیت اجتماعی”، اسفند ۹۶

سومین کنگره ملی روان شناسی ایران “مدیریت رفتارهای تهاجمی و تقویت امنیت اجتماعی”، اسفند ۹۶

سطح برگزاری: ملی         منتشر شده در مورخ: 1396/05/23 ساعت: ۱۵:۰۹         بازدید از این همایش: 2,946 بازدید

اطلاعات برگزاری همایش
فراخوان مقاله سومین کنگره ملی روان شناسی ایران مدیریت رفتارهای تهاجمی و تقویت امنیت اجتماعی، اسفند ۹۶، دانشگاه تهران
        

به گزارش پایگاه خبری کنفرانس یاب و به نقل از سایت رسمی کنفرانس، "سومین کنگره ملی روان شناسی ایران “مدیریت رفتارهای تهاجمی و تقویت امنیت اجتماعی”، اسفند ۹۶" در تاریخ 9 الی 11 اسفند 1396 توسط دانشگاه تهران در شهر تهران - دانشگاه تهران - دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی برگزار می گردد.

برگزار کننده همایش: دانشگاه تهران


امکان ارسال مقاله: بله

مکان برگزاری: تهران -  دانشگاه تهران - دانشکده روان شناسی و علوم تربیتی

حوزه های تحت پوشش:   علوم اجتماعی، روانشناسی  •  علوم تربیتی و آموزشی



تاریخ های مهم

تاريخ برگزاری همایش: 9 الی 11 اسفند 1396



آخرين مهلت ارسال چکیده مقالات:
مهلت ارسال  مقاله به سومین کنگره ملی روان شناسی ایران “مدیریت رفتارهای تهاجمی و تقویت امنیت اجتماعی”، اسفند ۹۶ تمدید شد
  30 مهر 96      21 آبان 96

اعلام نتایج داوری چکیده مقالات:   15 آبان 96      21 آبان 96

آخرين مهلت ارسال اصل مقالات:  30 آذر 96      30 دی 96      17 بهمن 96

اعلام نتایج داوری اصل مقالات:   16 دی 96      1 بهمن 96

اطلاعات تماس

دبیر علمی کنفرانس: دکتر بهرامی احسان

دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر جوادی پور

تلفن تماس با دبيرخانه: 61117432-021

وب سایت: پایگاه رسمی کنفرانس

ایمیل: ncp@ut.ac.ir

محورهای همایش

  • روانشناسی اجتماعی
  • روانشناسی اعتیاد
  • روانشناسی افراد با نیازهای ویژه
  • روانشناسی بالینی
  • روانشناسی بالینی کودک و نوجوان
  • روانشناسی تربیتی
  • روانشناسی دین و معنویت
  • روانشناسی سلامت
  • روانشناسی شخصیت
  • روانشناسی شناختی
  • روانشناسی صنعتی و سازمانی
  • روانشناسی فرهنگی
  • روانشناسی مشاوره و خانواده
  • روانشناسی ورزش
  • روانسنجی

زیر محورهای روانشناسی اجتماعی

  • ارتباط جمعی و تبلیغات(فناوری اطلاعات ، رسانه وفضای مجازی و …)
  • تعاملات اجتماعی در نهادهای مدنی و رسمی(مدرسه،دین، خانواده، سیاست  و …)
  • آسیب ها و ناهنجاری‌های اجتماعی( جرم، بیکاری،خشونت،شایعه،کج روی و  …)
  • شهروندی و کنترل اجتماعی (قانون گرایی،همگرایی اجتماعی، هویت ملی، شهر نشینی و حاشیه نشینی و …)
  • محیطی( نابهنجاریهای اجتماعی، پیشگیری از جرم محیطی و آسیب‌های محیط های اجتماعی، حفظ محیط زیست ، صلح جهانی و …)

زیر محورهای روانشناسی اعتیاد

  • اعتیاد و رفتارهای پرخطر
  • گروه های در معرض خطر و راهکارهای پیشگیری
  • اعتیاد و فرهنگ
  • اعتیاد، خانواده و جامعه
  • ابعاد شناختی، رفتاری و انگیزشی اعتیاد
  • درمان شناختی، رفتاری و انگیزشی اعتیاد
  • اعتیاد و نوجوانان
  • اعتیاد و زنان

زیر محورهای روانشناسی افراد با نیازهای ویژه

  • پیشگیری، تشخیص، درمان افراد با نیازهای ویژه
  • امکانات رفاهی، زندگی، اشتغال و خانواده افراد با نیازهای ویژه
  • ارتباط، اوقات فراغت، ورزش افراد با نیازهای ویژه
  • آموزش و توانمندسازی افراد با نیازهای ویژه
  • سنجش و ارزیابی روان شناختی افراد با نیازهای ویژه
  • روان شناسی بالینی افراد با نیازهای ویژه
  • مسائل روانی، تربیتی، اجتماعی، فرهنگی و حقوقی افراد با نیازهای ویژه

زیر محورهای روانشناسی بالینی

  • آسیب‌شناسی روانی
  • پیشگیری از اختلالات روانشناختی
  • درمان اختلالات روانشناختی
  • رویکردهای غالب در رواندرمانی
  • پارادایم‌های جدید در آسیب‌شناسی روانی
  • پارادایم‌های جدید در رواندرمانی
  • اصول روانشناسی بالینی
  • اخلاق در روانشناسی بالینی
  • روانشناسی بالینی کودک
  • روانشناسی بالینی و خانواده
  • تغییرات راهنمای تشخیصی اختلالات روانی (DSM) و روانشناسی بالینی

زیر محورهای روانشناسی بالینی کودک و نوجوان

  • رویکردهای نوین در سنجش و ارزیابی اختلالات شایع دوران کودکی و نوجوانی
  • آسیب شناسی اختلالات شایع دوران کودکی و نوجوانی
  • طراحی مداخلات بهنگام دراختلالات شایع دوران کودکی و نوجوانی
  • مداخلات خانواده محور دراختلالات شایع دوران کودکی و نوجوانی
  • کودک و ارتقای سلامت روان
  • کودک و فضای مجازی

زیر محورهای روانشناسی تربیتی

  • رویکردهای نوین در روان شناسی تربیتی
  • پژوهش و روان شناسی آموزش
  • روان شناسی یادگیری و تفکر
  • روان شناسی تربیتی و  تحول شناختی
  • روان شناسی و راهبردهای  نوین آموزشی
  • روان شناسی و مداخلات  تربیتی در مدرسه
  • روانشناسی انگیزش و هیجان  در آموزش
  • روان شناسی، آموزش خانواده و مسائل نوپدید تربیتی

زیر محورهای روانشناسی دین و معنویت

  • نقش دین و معنویت در سلامت روان
  • کاربرد دین و معنویت در روابط بین فردی
  • جایگاه دینداری و معنویت در رشد و بالندگی
  • دین و معنویت در کنترل هیجانها
  • معنویت و نگهداری از محیط زیست و …

زیر محورهای روانشناسی سلامت

  • استرس
  • اختلالات روان‌تنی
  • بیماری‌های مزمن
  • فرایندهای روانشناختی در بیماری‌های جسمی
  • مداخلات روانشناختی در بیمار‌های جسمی
  • عوامل روانی- اجتماعی مرتبط با سلامت
  • پاسخ‌های رفتاری و هیجانی به موقعیت‌های پزشکی
  • روانشناسی در تشخیص، غربالگری و درمان بیماری‌های پزشکی
  • جنبه‌های روانی-اجتماعی مرتبط با پیشگیری در بیماری‌ها (پیشگیری اولیه- ثانویه- ثالث)
  • رویکرد روانی- اجتماعی- زیستی- معنوی به سلامت
  • روانشناسی و همکاری درمانی در بیماری‌های مزمن
  • رویکردهای تحولی به روانشناسی سلامت
  • معنویت، دین، فرهنگ و سلامت
  • نوروساینس و سلامت
  • ایمنی بیمار
  • تعامل روانشناسی و سیستم پزشکی
  • روانشناسی سلامت در ایران
  • سبک زندگی و سلامت
  • رفتارهای پرخطر و سلامت
  • رسانه و سلامت
  • خانواده و سلامت
  • روانشناسی مثبت
  • روش‌شناسی تحقیق در روانشناسی سلامت

زیر محورهای روانشناسی شخصیت

  • شخصیت و عملکرد شغلی
  • شخصیت و عملکرد تحصیلی
  • شخصیت و سلامت جسم و روان
  • شخصیت و هنر
  • شخصیت و روابط زوجین
  • شخصیت و روابط بین‌فردی
  • ذهن- بدن- شخصیت
  • پایه‌های زیستی شخصیت
  • نوروساینس و شخصیت
  • شخصیت و رفتارهای پرخطر
  • انگیزش و هیجان
  • فرهنگ و شخصیت
  • نظریه‌های شخصیت
  • تحول شخصیت

زیر محورهای روانشناسی شناختی

  • شناخت اجتماعی و روان‌شناسی سیاسی
  • حوزه‌های کاربردی علوم شناختی
  • مداخله تشخیصی و درمانی
  • روان‌شناسی تغییر ذهن
  • علم اعصاب شناختی
  • زبان‌شناسی شناختی
  • سبک های شناختی
  • تقویت شناختی
  • هوش مصنوعی
  • تفکر نقادانه
  • فلسفه ذهن
  • انواع حافظه
  • تصویرسازی
  • حل مساله
  • تشخیص
  • خلاقیت
  • استدلال

زیر محورهای روانشناسی صنعتی و سازمانی

  • نقش روانشناسی صنعتی و سازمانی در توسعه تولید ملی
  • روانشناسی صنعتی و سازمانی و زندگی مردم
  • چالش‌های فراروی روانشناسی صنعتی و سازمانی در قرن بیست و یکم
  • اخلاق حرفه ای و عدالت سازمانی
  • انگیزش، نگرش، هیجان و کار
  • تغییر و بالندگی فردی، گروهی و سازمانی
  • کارمندیابی، کارگماری و طبقه‌بندی کارکنان
  • تجزیه و تحلیل و ارزشیابی مشاغل
  • ارزیابی و مدیریت عملکرد، رفتارهای مدنی سازمانی و رفتارهای غیرمولد
  • شخصیت در سازمان
  • کارآفرینی، خلاقیت و نوآوری در سازمان
  • بهداشت، ایمنی و محیط کار
  • تعادل کار و زندگی، دورکاری و روش‌های انعطاف‌پذیر انجام کار
  • سبک‌های رهبری و مدیریت سازمانی
  • کیفیت زندگی کاری
  • ارگونومی و روانشناسی مهندسی
  • بازنشستگی
  • فشار روانی شغلی و فرسودگی شغلی
  • شادی در محیط کار و رفتار سازمانی مثبت
  • آموزش و توسعه منابع انسانی در محیط کار

زیر محورهای روانشناسی فرهنگی

  • شخصیت فرهنگی
  • آسیب شناسی فرهنگی
  • روش شناسی فرهنگی در حوزه روانشناسی
  • توسعه و روانشناسی
  • روانشناسی و نظام آموزشی
  • روانشناسی محلی، قومیتی، نژادی و فرهنگی
  • چالش نسل ها و مناسبات نسل ها
  • بومی شدن فناوری
  • مقاومت فرهنگی
  • تولید ادبیات فاخر برای فضای مجازی

زیر محورهای روانشناسی مشاوره و خانواده

  • مشاوره خانواده
  • پیش از ازدواج
  • زوج درمانی
  • طلاق
  • تعارضات
  • خیانت های زناشویی
  • بازسازی پس از طلاق
  • خشونت های خانوادگی
  • استرس های خانوادگی
  • استرس های مقاطع گذر
  • مسایل جنسی
  • مشاوره شغلی
  • فرسودگی شغلی
  • تعارض کار
  • خانواده
  • مشورت سازمانی صنعتی
  • چالش های انتخاب حرفه
  • مشاوره مدرسه (تحصیلی )
  • روشها و چشم انداز های نوین در مشاوره مدرسه
  • سازگاری با محیط مدرسه
  • ارتباط معلم-دانش آموز
  • مشاور توان بخشی
  • جمعیت های ویژه
  • قشر های آسیب دیده
  • قربانی خشونت  دیده
  • گروه ها
  • مشاور کودک  و نوجوان
  • مسایل و مشکلات
  • درمان های شاهدمدار در کاهش مشکلات آموزشی والدین
  • مهارت های زندگی
  • مشاوره اخلاق حرفه ای
  • اخلاق
  • معنویت
  • مذهب و نقش آن در مشاوره
  • چالش های نوین اخلاقی برای مشاوران

زیر محورهای روانشناسی ورزش

  • ویژگی ها،قابلیت ها و توانایی های روان شناس ورزشی
  • ملاحظات مربوط به مهارت های ذهنی در ورزش قهرمانی و حرفه ای
  • کاربرد روان شناسی در گرایش مردم به ورزش
  • سلامت روانی و ورزش

زیر محورهای روانسنجی

  • ساخت و رواسازی ابزار وفنون سنجش
  • نظریه جدید و کلاسیک در اندازه گیری
  • ویژگی روان سنجی در حوزه پیشرفت تحصیلی ،استعداد تحصیلی
  • ویژگی روان سنجی مشاوره،  شخصیت و فرافکن ، روانشناختی
  • مرکز ارزیابی توسعه
  • آسیب شناسی رویکرد جدید روان سنجی در کشور
  • ظرفیت بکار گیری رویکردهای نوین روان سنجی در نظام آموزش عالی
  • واکاوی  رویکرد های موجود در فعالیت سنجش تربیتی و بررسی فرآیند نظام سنجش پذیرش کشور

پوستر کنفرانس

همایش (کنفرانس) علوم اجتماعی، روانشناسی علوم تربیتی و آموزشی  اسفند 1396 ,همایش (کنفرانس) ملی ایران تهران


اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.