بسم الله الرحمن الرحيم

خانه » همایش » پزشکی و سلامت » نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال: گرایش ها، فناوری ها و کاربردها، آذر ۹۶

نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال: گرایش ها، فناوری ها و کاربردها، آذر ۹۶

سطح برگزاری: ملی         منتشر شده در مورخ: 1396/04/14 ساعت: ۱۶:۲۰         بازدید از این همایش: 2,658 بازدید

اطلاعات برگزاری همایش
فراخوان مقاله نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال: گرایش ها، فناوری ها و کاربردها، آذر ۹۶، بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای ، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) ، دانشگاه علم و صنعت
        

به گزارش پایگاه خبری کنفرانس یاب و به نقل از سایت رسمی کنفرانس، "نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال: گرایش ها، فناوری ها و کاربردها، آذر ۹۶" در تاریخ 2 آذر 1396 توسط بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای ، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) ، دانشگاه علم و صنعت در شهر تهران - دانشگاه علم و صنعت برگزار می گردد.

برگزار کننده همایش: بنیاد ملی بازیهای رایانه‌ای ، مرکز تحقیقات بازی‌های دیجیتال (دایرک) ، دانشگاه علم و صنعت


امکان ارسال مقاله: بله

مکان برگزاری: تهران -  دانشگاه علم و صنعت

حوزه های تحت پوشش:   پزشکی و سلامت  •  علوم انسانی  •  فنی و مهندسی  •  کامپیوتر، IT  •  هنر



تاریخ های مهم

تاريخ برگزاری همایش: 2 آذر 1396



مهلت ارسال مقاله به نخستین کنفرانس ملی تحقیقات بازی‌های دیجیتال: گرایش ها، فناوری ها و کاربردها، آذر ۹۶ تمدید شد
آخرين مهلت ارسال اصل مقالات:  20 شهریور 96      31 شهریور 96      30 مهر 96

اعلام نتایج داوری اصل مقالات:  15 مهر 96

آخرین مهلت ثبت نام: 1 آبان 96

اطلاعات تماس

دبیر علمی کنفرانس: دکتر بهروز مینایی

دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر محمد حسین رضوانی

تلفن تماس با دبيرخانه: 88310370-021 داخلی 413

وب سایت: پایگاه رسمی کنفرانس

ایمیل: INFO@DGRC.COM

محورهای همایش

در محورهای DGRC2017، مهم‌ترین مسائل مرتبط به بازی‌های دیجیتال از زوایای مختلف فنی، هنری، پزشکی و علوم انسانی مدنظر قرار گرفته و در خوشه‌های نُه‌گانه زیر دسته‌بندی شده‌اند:

خوشه اول: گرافیک رایانه‌ای و بازی‌های دیجیتال

– واقعیت مجازی (Virtual Reality-VR) و بازی‌های دیجیتال

– واقعیت افزوده (Augmented Reality-AR) و بازی‌های دیجیتال

– فناوری‌ها و الگوریتم‌های بلادرنگ برای تصویرسازی (Rendering)

– سایه‌زنی و نور

– فناوری‌ها و الگوریتم‌های انیمیشن

– گرافیک بازی‌های موبایلی

– طراحی رابط گرافیکی بازی‌های دیجیتال

– الگوریتم‌های سریع مدل‌سازی و تصویرسازی برای بازی‌های دیجیتال

– الگوریتم‌های محیط گرافیکی و صدا برای فیزیک و موتور بازی‌سازی

– ویدئوهای همه‌جانبه و چند دیدگاهی (Immersive and Multiview Video)

خوشه دوم: هوش مصنوعی و بازی‌های دیجیتال

– روش‌های فازی در بازی‌های دیجیتال

– هم فرگشتی (Co-evolution) در بازی‌های دیجیتال

– روش‌های شبکه عصبی در بازی‌های دیجیتال

– مدل‌سازی NPC در بازی‌های دیجیتال

– یادگیری (Learning) در بازی‌های دیجیتال

– تصمیم‌گیری، راهبرد و راهبری (Decision Making,Strategy and Navigation) در بازی‌های دیجیتال

– کاربرد نظریه بازی (Game Theory) در بازی‌های دیجیتال

– طراحی روایی هوشمند (Intelligent Narrative Design)

– شبیه‌سازی ازدحام و جمعیت (Crowd and Flock Simulation)

خوشه سوم: جنبه‌های فنی، الگوریتم‌ها و معماری‌های بازی‌های دیجیتال

– تولید محتوای روالی (Procedural Content Generation)

– تجربه ایده‌آل (Best Practices) و الگوهای طراحی بازی

– تشخیص و تصحیح ضد الگوها (Anti-patterns) در برنامه‌نویسی بازی‌های دیجیتال

– معماری‌های مبتنی بر عامل (Agent) در بازی‌های دیجیتال

– امنیت بازی‌های برخط (Online) با تکیه بر معماری­‌های نوین

– فناوری‌های بهینه‌سازی بازی‌های دیجیتال

– میان‌افزارها، ابزارها، کتابخانه‌ها و دارایی‌ها

– ارزیابی کیفی (Quality Assessment)

– بازی‌های آنلاین با جمعیت بالا (MMO)

– داده‌کاوی (Data Mining) و بازی‌های دیجیتال

– بازی‌های دیجیتال سیار

– فناوری‌های وب و کاربردهای اینترنتی بازی‌های دیجیتال

– معما‌ری‌ها و تکنیک‌های بازی مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی

خوشه چهارم: پردازش بازی‌های دیجیتال

– پردازش موازی در بازی‌های دیجیتال

– توانمندسازی بازی‌های دیجیتال با معماری CUDA

– محاسبات توزیع شده و بازی‌های دیجیتال

– محاسبات ابری (Cloud Computing) و بازی‌های دیجیتال

خوشه پنجم: بازی‌های جدی و بازی‌وارسازی

– یادگیری و بازی‌های جدی (DGBL,Edugames)

– سلامت و بازی‌های جدی (Health Games)

– تبلیغات و بازی‌های جدی (Advergames)

– مذهب و بازی‌های جدی (Religious Games)

– محیط‌زیست و بازی‌های جدی (Environmental Games)

– نگرش و بازی‌های جدی (Games for Change)

– هنر و بازی‌های جدی (Art games)

– مدیریت بحران (Disaster Management) و بازی‌های جدی

– شبیه‌سازی (Simulation) و بازی‌های جدی

– خانواده و بازی‌های جدی

– مهارت افزایی و بازی‌های جدی (Games Exergames,Training)

– بازی به منظور ارزیابی و تست (Game for Assessment)

خوشه ششم:  ابعاد رفتاری و اجتماعی بازی‌های دیجیتال

– سواد رسانه‌­ای و بازی دیجیتال (Game Literacy)

– کارکرد‌های روانی و ارتباطی واقعیت مجازی (VR)، افزوده (AR) و ترکیبی (MR) در بازی‌های دیجیتال

– هویت (Identity) و بازی‌های دیجیتال

– احساسات (Emotions) و بازی‌های دیجیتال

– جنسیت (Gender) و بازی‌های دیجیتال

– اخلاق (Ethics) و بازی‌های دیجیتال

– تأثیرات روانی بازی‌های دیجیتال

– روش‌های نوین تحقیق در مطالعات بازی‌های دیجیتال

– مخاطب‌شناسی بازی‌های دیجیتال

– اقتصاد سیاسی (Political Economy) و بازی‌های دیجیتال

– دیپلماسی رسانه‌ای (Media Diplomacy) و بازی‌های دیجیتال

– رفتارهای جامعه پسند (Prosocial Behavior) و بازی‌های دیجیتال

خوشه هفتم: تعامل‌پذیری در بازی‌های دیجیتال

– تجربه بازیکن (Player Experience)

– طراحی تجربه کاربری (User Experience-UX)

– مدل‌سازی هیجان کاربر (Player Emotion Modelling)

– تعامل انسان و رایانه (Human Computer Interaction-HCI) در بازی‌های دیجیتال

– تعاملات عاطفی و شناختی انسان و دیجیتال در بازی‌های دیجیتال

– رابط کاربری بازی‌های دیجیتال (User Interface-UI)

– محیط­‌های تعامل‌پذیر (Context-dependent Interactive Environments)

– فناوری‌های پوشیدنی (Wearable Technologies) و بازی‌های دیجیتال

خوشه هشتم: هنر و طراحی بازی‌های دیجیتال

– طراحی هنری بازی‌های دیجیتال

– طراحی کاراکتر در بازی‌های دیجیتال

– داستان‌گویی (Storytelling) در بازی‌های دیجیتال

– صدا و موسیقی بازی

– طراحی فضا و جلوه‌های ویژه بازی‌ها

– نظریه‌­های سرگرمی (Theory of Fun)

– نظریه بازی (Game Theory)

– طراحی رابط کاربری (UI)

خوشه نهم: اقتصاد، مدیریت و کسب‌و‌کار در بازی‌های دیجیتال

– سیاست‌گذاری در صنعت بازی‌های دیجیتال

– توسعه اقتصادی پایدار (Sustainable Economic Development) از طریق بازی‌های دیجیتال

– بازاریابی، تبلیغات و مطالعه رفتار مصرف‌کننده بازی‌های دیجیتال

– مالکیت فکری (Intellectual Property-IP) و مسائل حقوقی مرتبط با کسب‌وکار بازی‌های دیجیتال

– پول‎سازی (Monetization) در بازی‌های دیجیتال

– تجارت الکترونیک و بازی‌های دیجیتال

– کارآفرینی (Entrepreneurship) و بازی‌های دیجیتال

– مدیریت پروژه در بازی‌های دیجیتال

– آینده‌پژوهی بازی‌های دیجیتال

– تأمین مالی برای بازی‌های دیجیتال

– جمع سپاری (Crowdsourcing) در بازی‌های دیجیتال

– مدیریت اکتساب فناوری (Technology Acquisition Management) در بازی‌های دیجیتال

– آموزش و مدیریت منابع انسانی در ساخت بازی‌های دیجیتال


پوستر کنفرانس

کنگره پزشکی و سلامت علوم انسانی فنی و مهندسی کامپیوتر، IT هنر  آذر 1396 ,کنگره ملی ایران تهران


اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.