بسم الله الرحمن الرحيم

خانه » همایش » فنی و مهندسی » پنجمین همایش بین المللی آموزش مهندسی ایران ( با تاکید بر بین المللی سازی آموزش مهندسی )، آبان ۹۶

پنجمین همایش بین المللی آموزش مهندسی ایران ( با تاکید بر بین المللی سازی آموزش مهندسی )، آبان ۹۶

سطح برگزاری: بین المللی          منتشر شده در مورخ: 1395/08/1 ساعت: ۱۶:۰۱         بازدید از این همایش: 1,942 بازدید

اطلاعات برگزاری همایش
فراخوان مقاله پنجمین همایش بین المللی آموزش مهندسی ایران ( با تاکید بر بین المللی سازی آموزش مهندسی )، آبان ۹۶، دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ، انجمن آموزش مهندسی ایران ، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران
        

به گزارش پایگاه خبری کنفرانس یاب و به نقل از سایت رسمی کنفرانس، "پنجمین همایش بین المللی آموزش مهندسی ایران ( با تاکید بر بین المللی سازی آموزش مهندسی )، آبان ۹۶" در تاریخ 30 آبان تا 2 آذر 1396 توسط دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ، انجمن آموزش مهندسی ایران ، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران در شهر تهران - دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی برگزار می گردد.

برگزار کننده همایش: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی ، انجمن آموزش مهندسی ایران ، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران


امکان ارسال مقاله: بله

مکان برگزاری: تهران -  دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

حوزه های تحت پوشش:   فنی و مهندسی



تاریخ های مهم

تاريخ برگزاری همایش: 30 آبان تا 2 آذر 1396



مهلت ارسال مقاله به پنجمین همایش بین المللی آموزش مهندسی ایران ( با تاکید بر بین المللی سازی آموزش مهندسی )، آبان ۹۶ تمدید شد
آخرين مهلت ارسال اصل مقالات:  15 تیر 96      1 شهریور 96

اعلام نتایج داوری اصل مقالات:  15 شهریور 96

اطلاعات تماس

دبیر علمی کنفرانس: دکتر علی غفاری

دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر امید پورعلی

تلفن تماس با دبيرخانه: 84063255-021 و 886774747-021

وب سایت: پایگاه رسمی کنفرانس

ایمیل: iicee2017@kntu.ac.ir

محورهای همایش

بین‌المللی سازی موسسات آموزش مهندسی ایران

  • ارتقای ارتباطات بین‌المللی موسسات آموزش مهندسی ایران
  • استفاده از دستاوردهای جهانی و تازه در آموزش مهندسی در ایران

توجه به حفاظت از محیط زیست و ارتقای کیفیت زندگی در آموزش مهندسی

  • بازنگری در آموزش مهندسی برای تاکید بیشتر بر حفظ محیط زیست و کاهش آلاینده‌ها
  • نقش آموزش مهندسی در دستیابی به توسعه پایدار

محتوای برنامه‌های درسی درآموزش مهندسی

  • نقش علوم پایه و نحوه آموزش آن‌ها در آموزش مهندسی
  • توجه به علوم اقتصادی در آموزش مهندسی
  • توجه به علوم انسانی در آموزش مهندسی
  • توجه به علوم مدیریت در آموزش مهندسی
  • آموزش تاریخ علوم مهندسی

مستندسازی تجربیات درآموزش مهندسی

  • مستندسازی تجربیات شخصی در آموزش دروس نظری و آزمایشگاهی
  • مستندسازی تجربیات و دستاوردهای آموزش مهندسی در ایران
  • مستندسازی تجربیات و دستاوردهای آموزش مهندسی در سایر کشورها

استفاده از شیوه‌های نوین تدریس و ارزشیابی در آموزش مهندسی

  • به کارگیری روش‌های موثر یاددهی و یادگیری در آموزش مهندسی
  • ارزیابی آموزش دروس مهندسی
  • ارزیابی کیفیت تدریس اساتید و دستیاران آموزشی
  • ارزشیابی گروه‌ها و موسسات آموزش مهندسی
  • نقش دستیاران آموزشی و کلاس‌های حل تمرین در بهبود آموزش

چالش ها و راه حل ها در ارتباط با برنامه ریزی و اجرای آموزش مهندسی

  • رشد خلاقیت‌های دانشجویان
  • رشد توانایی‌های دانشجویان در طراحی
  • توجه به مقتضیات افزایش بانوان مهندس
  • توجه به موضوع اخلاق حرفه‌ای
  • استفاده از رسانه‌ها و فناوری‌های نوین اطلاعات
  • استفاده از ابزارها و فناوری‌های نوین آموزشی
  • ایجاد رشته‌های جدید و توسعه تخصص‌های بین رشته‌ای
  • توجه به تفاوت استعدادهای دانشجویان

سایر موارد

  • تقویت ارتباط متقابل صنعت و دانشگاه با هدف بهبود آموزش مهندسی
  • بازنگری در آموزش مهندسی با هدف کمک به کاهش مصرف انرژی
  • تاثیرات متقابل نیازهای جامعه، بازار کار و آموزش مهندسی
  • توجه به موضوع کارآفرینی و مهارت های کسب و کار در آموزش مهندسی
  • تشابه‌ها و تفاوت‌ها در آموزش رشته‌های مختلف مهندسی
  • گذر از توسعه کمی به کیفی در آموزش مهندسی در ایران
  • شایستگی حرفه‌ای در مهندسی
  • ارتباط چگونگی سنجش و پذیرش دانشجو و آموزش مهندسی
  • نقش انجمن‌های علمی و تخصصی در آموزش مهندسی
  • تاثیر قوانین و مقررات آموزشی بر کیفیت آموزش مهندسی
  • اهمیت تربیت کارشناسان و متخصصان در حوزه آموزش مهندسی
  • نقش توسعه قابلیت‌های اعضای هیات علمی در بهبود آموزش مهندسی
  • آموزش مستمر مهندسی و ارتقای مهارت‌ها و معلومات دانش‌آموختگان

پوستر کنفرانس

همایش (کنفرانس) فنی و مهندسی  آبان تا 2 آذر 1396 ,همایش (کنفرانس) بین المللی  ایران تهران


اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.