بسم الله الرحمن الرحيم

خانه » همایش » علوم انسانی » علوم اجتماعی، روانشناسی » هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، اسفند ۹۵

هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، اسفند ۹۵

سطح برگزاری: ملی         منتشر شده در مورخ: 1395/04/10 ساعت: ۱۳:۰۳         بازدید از این همایش: 5,426 بازدید

اطلاعات برگزاری همایش
فراخوان مقاله هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، اسفند ۹۵، انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، دانشگاه شهید چمران اهواز
        

به گزارش پایگاه خبری کنفرانس یاب و به نقل از سایت رسمی کنفرانس، "هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، اسفند ۹۵" در تاریخ 4 و 5 اسفند 1395 توسط انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، دانشگاه شهید چمران اهواز در شهر اهواز - دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی برگزار می گردد.

برگزار کننده همایش: انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران ، دانشگاه شهید چمران اهواز


امکان ارسال مقاله: بله

مکان برگزاری: اهواز -  دانشگاه شهید چمران اهواز - دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی

حوزه های تحت پوشش:   علوم اجتماعی، روانشناسی  •  علوم تربیتی و آموزشی



تاریخ های مهم

تاريخ برگزاری همایش: 4 و 5 اسفند 1395



آخرين مهلت ارسال چکیده مقالات:
مهلت ارسال  مقاله به هشتمین همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران، اسفند ۹۵ تمدید شد
  30 شهریور 95      20 آبان 95

اعلام نتایج داوری چکیده مقالات:   20 مهر 95      10 آذر 95

آخرين مهلت ارسال اصل مقالات:  20 آبان 95      10 دی 95

اطلاعات تماس

دبیر علمی کنفرانس: دکتر مسعود صفایی مقدم

دبیر اجرایی کنفرانس: دکتر سیدمنصور مرعشی

تلفن تماس با دبيرخانه: 33360609-061

وب سایت: پایگاه رسمی کنفرانس

ایمیل: info@scu.ac.ir

محورهای همایش

الف) مفهوم، معنا و نقش آموزش و یادگیری مداوم در نظام های آموزشی

-آموزش و یادگیری مداوم به عنوان یک مفهوم و ایده

-شناخت مفاهیم زیر مجموعه و شبکۀ  مفهومی آموزش و یادگیری مداوم

-ابعاد آموزش و یادگیری مداوم

-تحول در مفهوم آموزش و یادگیری مداوم

-مؤلفه ها و ماهیت آموزش و یادگیری مداوم از منظر فلسفی (مکاتب، فلاسفه)

-رویکرد های اخلاقی و ارزشی به آموزش و یادگیری مداوم

-رویکرد های انتقادی به آموزش و یادگیری مداوم

-رویکرد های فمنیستی به آموزش و یادگیری مداوم

-رویکرد های ابزاری و انسانی به آموزش و یادگیری مداوم

-رویکردهای فلسفه شرق به آموزش و یادگیری مداوم(صابئین مندایی، زرتشتی، هندوییسم و بودیسم و …)

-ماهیت دانش و آموزش و یادگیری مداوم

-آموزش و یادگیری مداوم از نگاه پست مدرن

-آموزش و یادگیری مداوم : زمینه های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی

-آموزش و یادگیری مداوم و توسعه دموکراسی و بهبود جامعه (شهروندی دموکراتیک)

– آموزش و یادگیری مداوم و جامعه یادگیرنده

-فلسفه اسلامی و آموزش و یادگیری مداوم

-آموزش و یادگیری مداوم، مقایسه تجارب کشورها و دانشگاه های مطرح جهان

-چارچوب های نظری (تئوریک) درآموزش و یادگیری مداوم

-نسبت آموزش و یادگیری مداوم و بازجامعه پذیری

-سواد اطلاعاتی و آموزش و یادگیری مداوم

– فلسفۀ اخلاق، آموزش ارزشها و آموزش و یادگیری مداوم

-زنان، آموزش و یادگیری مداوم و اشتغال

 ب) نسبت فلسفه تعلیم و تربیت با آموزش و یادگیری مداوم

– تبیین ابعاد معرفتی آموزش و یادگیری مداوم

-تحلیل و بررسی ارتباط نظریه ها و رویکرد های فلسفی (لیبرالیسم، پیشرفت گرایی، پایدارگرایی، انسانگرایی، رادیکالیسم و …) با آموزش و یادگیری مداوم

-آموزش و یادگیری مداوم و فرایند های تربیتی (نقش مدرسه، ساختار های آموزشی، یادگیری، تدریس، رابطه معلم – دانش آموز، برنامه درسی، تربیت معلم و …)

– همکاری های علمی و بین المللی در آموزش و یادگیری مداوم (نقش سازمان های بین المللی نظیر یونسکو، کمیسیون همکاری های اقتصادی اروپا و …)

-ارزشهای مشوق آموزش و یادگیری مداوم

-نظریه های یادگیری و تدریس و آموزش و یادگیری مداوم

-سبک های یادگیری و آموزش و یادگیری مداوم

-روش شناسی پژوهش در بافت آموزش و یادگیری مداوم

-نقادی رویکردهای مطرح در آموزش و یادگیری مداوم

-دلالتهای آموزش و یادگیری مداوم برای نظریه (خط مشی) و عمل آموزشی(پداگوژی) در ایران

-تأملاتی بر تجارب عملی در باب آموزش و یادگیری مداوم در ایران و جهان

ج) ترسیم چشم انداز مطلوب آموزش و یادگیری مداوم در ایران از منظر فلسفه تعلیم و تربیت

–  بررسی زیر ساخت های نظری و اسناد پشتیبان آموزش و یادگیری مداوم در کشور

– جریان های فکری- فلسفی الهام بخش برای ایجاد نظام آموزش و یادگیری مداوم در ایران

– نقش رشته فلسفه تعلیم و تربیت در احصای مبانی نظری آموزش و یادگیری مداوم در کشور

-جایگاه آموزش و یادگیری مداوم در سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش

– تحلیل نظری چالش ها و موانع پیش روی آموزش و یادگیری مداوم در کشور

– نقش فیلسوف تعلیم و تربیت در تبیین آموزش و یادگیری مداوم

– پژوهش تربیتی و آموزش و یادگیری مداوم

د) نقد، ارزیابی و بازسازی آموزش و یادگیری مداوم در عمل

– نقش نهاد های رسمی و غیر رسمی در تحقق آموزش و یادگیری مداوم (کتابخانه ها، مدارس، نهاد ها و انجمن ها)

– شبکه های جهانی وب و ترویج آموزش و یادگیری مداوم

– مطالعات تطبیقی در آموزش و یادگیری مداوم

– نقش آموزش عالی در آموزش و یادگیری مداوم

– دین و آموزش و یادگیری مداوم

– آموزش و یادگیری مداوم و آموزش و پرورش حرفه ای

– سازوکارهای مولد آموزش و یادگیری مداوم  به عنوان یک هدف بلند مدت

– طراحی موقعیت های یادگیری در پارادایم آموزش و یادگیری مداوم

– بررسی گستره ی  حوزه عمل آموزش و یادگیری مداوم در:

– دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی

-صنایع(شرکت ملی نفت، پتروشیمی، فولاد،شرکت ملی حفاری)

-مناطق آزاد اقتصادی(اروند، ارس،کیش، قشم)

-علوم پزشکی

-سازمان ها و دستگاه های اجرایی،نظارتی،انتظامی


پوستر کنفرانس

همایش (کنفرانس) علوم اجتماعی، روانشناسی علوم تربیتی و آموزشی  اسفند 1395 ,همایش (کنفرانس) ملی ایران اهواز


اطلاعات همایش برگرفته از وب سایت رسمی کنفرانس می باشد.
نویسنده: ص. م.